Monday, November 23, 2009

humble.

Assalamualaikum..
Hi.. ;)

Em, smalam, aku tengok rancangan AC? kat RIA.. em, aku tertarik dan kagum sangat dengan pembawaan Lisa Surihani.. Selain wajahnya yang cun dan jelita, dia juga seorang graduate from Aberystwyth University, Wales dalam bidang perundangan..

Aku agak kagum dengan pembawaan dia yg confident but still cool and humble... Dari penampilannya, terserlah yg dia seorang yg educated.. kerana percakapan yg keluar dari mulutnya ketika menjawab soalan-soalan yg agak panas oleh AC sangat tersusun dan teratur..

Lovely her..!! ;)

Hee.. terlebih-lebih kah aku memuji seorang artis?? hehe.. salah satu yg dia ucapkan yg aku ingat ketika ni, kecerdikan setiap orang adalah berbeza-beza.. ada yg cerdik dari segi "buku" dan ada yg cerdik dari segi pengalaman... herm.. betul tu.. aku sangat setuju dgn pernyataan ini.... sbb itu kita kena menghormati orang yg lebih tua walaupun orang itu tidaklah sehebat mana pelajarannya kerana dari segi pengalaman hidup, orang tua lebih pHD dari kita....

Ingat semua tu dapat mendidik diri kita kita untuk tidak terlalu sombong dengan apa yg kita miliki... begitu juga dgn kanak2 yang kita anggap kurang matured... xsalah jika kita amik sedikit masa utk belajar dari mereka kerana walaupun mereka lebih jauh lebih muda dari kita, mereka sebenarnya lebih mulia dari kita yg terlebih dahulu banyak membuat dosa berbanding mereka...

Apa pun... hidup ini bukanlah untuk disombongkan dan dibanggakan.. berkawanlah dengan semua orang, dengan setiap peringkat umur.. itu menjadikan hidup kita lebih bermakna.. percayalah.. Insya Allah dengan izin-Nya.. ;)

3 comments:

  1. >Al Quds Travel Welcome You :-

    "FIESTA ALQUDS TRAVEL FAIR"
    Date : 10,11,12 December 2009
    Time : 10.30 am - 10.00 pm
    Venue : Ruang Legar KB Mall K.Bharu
    Organizer : Al Quds Travel Sdn Bhd
    Official Radio : THR Gegar FM
    Tel No : 609-747 9999

    Diskaun hebat untuk semua
    pakej pelancongan!!!

    ReplyDelete
  2. sifilantropi: yess!! gorgeous her!!! ;)

    ReplyDelete

What do U think?