Sunday, November 1, 2009

Tetap syukur.

Assalamualaikum..
Hi.. ;)

Baru je lepas pulang dari makan2 kat luar bersama family.. so perut masih lagi kekenyangan. kat KB skarang hujan tersangat lebat.. membuatkn malam ini menjadi teramat syahdu sekali.. cewah!! hee

hari ini.. xde apa yg menarik.. cuma... bnyk benda yg bermain dlm fikiran aku.. Aku pn xtau la nk tulis ke x kat sini.. teringin aje nk kongsi kat sini, tp.. em.. dah taip tapi aku padam balik.. ntahla.. xde kekuatan utk aku tulis di sini.. malah utk menceritakannya kpd sape2 pn aku x de kekuatan..

walaupun keadaan makin pulih selepas 5 tahun peristiwa itu, tetapi kdg2 aku masih merasai keperitan itu... aku tahu, insan-insan lain yg turut berada dalam peristiwa itu dan mengalaminya pun sama sepertiku.. cuma mungkin masing-masing berdiam diri, cuba melupakan dan berusaha untuk menjadikan keadaan bertambah baik.... tapi, jauh terpencil di hati aku... aku sangat-sangat sedih.. sangat pedih! dengan segala yg menimpa diriku dan orang-orang di sekelilingku.... aku tahu mereka juga sama......

mungkin takdir kita begini.... dan aku tahu kekuatan orang-orang di sekelilingku adalah kekuatanku juga.... kadang-kadang mereka lihat akulah kekuatan mereka.... kerana memang aku cuba utk menjadi kuat supaya mereka juga merasai kekuatan itu... tapi sebenarnya jauh jauh jauh di sudut hatiku.... aku hanyalah insan yg lemah..... siapalah aku ini...... hanya Tuhan menjadi saksi air mata ini.... segala keperitan aku tumpahkan pada-Mu Tuhan.... walaupun aku dilihat sebagai 'kekuatan' mereka........ Tapi aku xkisah... aku berjanji pada diriku utk menjadi kekuatan itu... walau kadang-kadang aku tergelincir oleh keadaan yang mendesak...

Entahla.. mungkin aku membuat pembaca tertanya-tanya... biarlah.... aku memang xpunya kekuatan utk bercerita... aku rela hidup sebagai insan yg dilihat gembira sperti ini... aku tahu insan-insan itu juga begitu.. cuba dilihat sebagai insan-insan gembira... tetapi percayalah wahai insan-insan yg aku sayangi... aku berjanji utk menjadi kegembiraan bagi kamu semua.....

Em... k lah.. terlebih emo pulak utk pos ini.. aku rasa 1st time aku post perasaan ku yg sebegini... ntahla.. walau apa pun, aku tetap bersyukur.. kerana masih ada kawan dan insan yang mengerti dan memahami... dan aku amat berterima kasih dan menghargai semua itu.. ;)

Sesungguhnya aku masih bersyukur atas setiap nikmat dan pemberian-Mu Tuhan.. ;)

5 comments:

  1. kadang kala apa yg kita rasa harus diluahkan... semoga dgn luahan itu kita merasa sedikit tenang.. x semestinya diluahkan kepada manusia... ada banyak cara utk kita luahkan perasaan kita.. asal kena caranya.. insya Allah...

    ReplyDelete
  2. thanks... last2 kita akan kembali pada Allah.. dengan mengingati Allah hati akan menjadi tenang... ;)

    ReplyDelete
  3. Mau strong?? SUPERRR POWERRR!!! ~

    hanya dengan mengingati Allah.. Hati hati akn menjadi tenang..

    ReplyDelete
  4. muja: pearl cafe kacip fatimah la best.. hihi

    betul tu, hnya mengingati Allah hati menjadi tenang... dengar lagu ella n mus may je xcukup.. hee

    ReplyDelete

What do U think?