Tuesday, November 3, 2009

Alhamdulillah.

Assalamualaikum..
Hi. ;)


Hari ni aku demam + selsema..
Em, actually dari smalam agi.. tp aku buat xhirau je.. mlm tu sibuk insan-insan di sekelilingku menyuruhku makan ubat.. last2 aku makan juga n tertido awal..

Pagi tadi.. selsema makin kuat.. badan rasa xlarat sgt n pening2.. walau smalam dah mkn ubat, tp still xkebah jgk.. Umi sudah risau dan mengajak aku berkali-kali ke klinik.. tapi aku degil..

Umi gtaw aku, hari ini umi amik cuti.. CRK dia ada lagi.. herm.. xlah aku sorang-sorang kat umah.. lgpun abah nak bertolak ke KL hari ni.. walau xlarat, aku gagahkan diri... Tiba-tiba umi gtaw aku yg umi nk ke kdai kain, beli kain utk adik aku effi.. Aku pn dengan mencuba utk sihat, beria ajak umi keluar.. aku cakap, mane tau kot2 bila keluar jadi sihat balik.. umi setuju aje.. barangkali malas melayan kerenah aku yg bnyk songeh malas ke klinik..

Lepas abah bertolak ke KL, lps zuhur.. kuar la dua beranak ini.. memang betul.. keluar aje dari umah.. badan sihat terasa.. hehe.. aku drive.. mula-mula ke Nagoya Textile... beli kain pasang utk effi dan ada juga bahagian aku upenye... Kain pasang bunge-bunge kaler pink... so lovely.... ;D thanks umi... ;))

then ke Kamdar.. cuci-cuci mata.. lepas tu, aku cdgkn umi utk lunch kat KFC aje.. hee.. memandangkan aku berdua sahaja ngan umi... bestnye.. hee... sembang-sembang ngan umi.. chit chat.. bnyk berkisar tentang kehidupan... memang itu pun yg slalu jd topik perbualan kami... herm... Tuhan maha adil.. maha Kaya.. maha mengasihani.. Maha pemurah.. maha penyayang.. itulah kesimpulan dari perbualan kami..

lepas itu.. ke butik mawaddah.. memang asalnya utk cuci mata.. tp tiba2 teringat family day sekolah umi kat Damai Beach Resort hr Jumaat ni.. ada Lunch besar-besaran.. so aku cadangkan umi beli satu baju baru.. memang cantik2 design kat butik tu... aku n umi rmbang mata utk memilih.. pilih punya pilih... akhirnya beli satu baju kurung moden kaler purple lembut... (alamak, adakah pengaruh kaler feveret aku..?? hehe) tapi okeylah.. cunnnn sangat bila umi pakai baju tu.. aku gembira..

then pulang.. smpai di umah.. kepala tetiba pening.. umi kata muka aku pucat.. ish ish.. smpai aje umah terus nk demam balik.. then terus gi dapur makan ubat.. n skrg.. I'm feeling better.. umi kata tunggu lpas jam baru bleh mandi.. hehe.. bukak facebook... main2 kat sana... n terpikir utk post something kat sini.. skrg aku xmandi agi masa tgh type post ni... badan dah berpeluh mgkn menandakan aku makin sihat.. Alhamdulillah...



Itulah lumrah hidup.... Sihat lawannya sakit... Apa pun, kita harus bersyukur.... kerana diberi peluang utk terus hidup di dunia ini bersama-sama insan-insan yg kita sayangi.. ;)

p/s: ingat 5 perkara sebelum 5 perkara... ;)

5 comments:

  1. Sniff3x.. I'm juz smell somebody talking bout purple here.. Sniff3x.. Yezza, ungu!! I loike it! Heeee..

    ReplyDelete
  2. like ungu..?? hee.. ungu itu unique! ;)

    ReplyDelete
  3. get well soon dear.... makan ubat tu...

    ReplyDelete
  4. okey.. thanks jaja.. ubat akan dimakan.. hehe ;)

    ReplyDelete
  5. ubat akan dimakan.. kliniknye x nak pergi...

    ReplyDelete

What do U think?