Saturday, July 4, 2009

Sabar dan Kehidupan

Assalamualaikum... dah lama aku xmenulis di sini.... xberkesempatan...

Em, hari ni mungkin aku telah buat satu keputusan dalam hidup aku... Mungkin petunjuk-petunjuk yg Allah berikan slama ini aku xberapa endahkan... Tapi hari ni, aku nekad utk membuka satu lembaran baru dalam hidupku.... Petunjuk yg paling jelas telah menguatkan hati aku.. aku nekad membuat keputusan itu.... Aku tahu, Allah ada dgn ku...


Em, skrg hobi menulis aku makin menjadi-jadi.. satu hobi yg aku rasa sgt bermakna dalam diri aku... Ntah bla aku nak submit semua novel2 hasil ciptaan ku selama ini.... Sbnarnya, aku xconfident tulisan-tulisan aku diterima.... Tp, next week adalah mgu last praktikal aku.. so bleh la aku fokus sket utk tulisan-tulisan tu... sementara tunggu utk diposting ke mana2 nanti...

Menulis memberi satu kepuasan bagi aku... mungkin ada yg kata aku ni jiwang la ape la.. tapi, entahla.. itulah diri aku sebenarnya... Dan aku tau, kekuatan aku akan hadir bersama-sama coretan-coretan aku....


K lah, stakat ni dulu..... and before that, ada yg aku nak ingatkan pada yg membaca.. juga utk peringatan diri ini... Dalam apa jua keadaan kita, sabar adalah aset yg sgt penting.. Jgn hilangkan sabar kerana sabar itulah simbol kekuatan iman..... Jgn kalah dengan perasaan.. kerana perasaan kdg2 hnya api nafsu yg selalu tewas dengan kesabaran....

Bukanlah bermakna aku seorang yg terlalu sabar, tp dugaan dan kehidupan aku mengajar aku erti kesabaran....... dan hari ini, sabar tlah menjadi teman baikku.....

No comments:

Post a Comment

What do U think?