Sunday, November 16, 2014

Keranaku Tidak Sempurna :)

Sometimes.. We just have to ignore. Ignore unimportant things that disturb our hearts. Just be ourselves, do whatever we love, just go on with our life.

Orang boleh kata macam2 pasal kita. Boleh kata y baik dan juga y xsedap didengar. As long as kita tau apa niat kita, yang baik jadikan teladan, yang buruk jadikan sempadan.. Kadang2 agak perit utk menerima yang negatif tentang kita. Tp sebenarnya ia juga boleh jd sbg self reminder dan cuba ambil positif, mungkin betul apa yang dikatakan. Jadi kita boleh ubah diri kita menjadi lebih baik kan?

Entahla. Kadang2 saya fikir, semua tu asam garam hidup. Mungkin saya ada silap yang saya x sedari. Tak apalah, cuba memaafkan dan melupakan. Bukanlah susah sangat tapi ia tak semudah yang disangka. Tapi saya bersyukur kerana Allah permudahkan urusan hati saya, saya dapat maafkan dan Allah bagi saya jalan untuk melupakan. Kerana saya akui saya adalah sangat lemah dan tidak sempurna. Mungkin ada kata-kata saya yang mengguris tanpa saya sedari.

Apa yang  saya harapkan, saya dapat lalui kehidupan mendatang dengan lebih tenang, tanpa dendam, tanpa prasangka dan tanpa apa2 perasaan yang negatif. Seperti orang lain, saya juga cintakan ketenangan hati. Dan itu hanya dapat diperoleh dengan meminta dari yang Esa. Insyaa Allah... :))

No comments:

Post a Comment

What do U think?