Wednesday, August 26, 2009

A Reminder from a Silent Reader.

Assalamualaikum..
Hai,, ;)

Thanks pada yg sudi membaca nukilan y xseberapa ini.. Hari ni aku terharu sgt.. sgt2.. kenapa? sbb my silent reader tlh menghantar satu msg kpada aku.. msg2nya membuat aku tersentuh, dan sedar betapa lemahnya diri ini...

Biarlah aku hnya kenalkan dia sbg B.. ~ a cute girl.. wpun xpernah jumpe die.. ;D (mungkin B tgh bc skrg.. thanks B..)

Menurut B, yg aku ringkaskan, msalah2 y aku hadapi melalui pembacaannye hanyalah sbhgian kecil shj maslah pd org2 lain, mlh org lain lebih teruk lagi... B jga beritahu aku, yg kbnykan kisah y aku coretkan di sini ada kena mengena dgn kehidupannya..... malah mgkn lebih teruk lg..

It makes me realise.. aku kdg2 rs aku y paling malang... ttp kdg2 aku tau aku alpa dan terlalu jauh dr diri Dia.. Betullah, bila kita merasakan khidupan kita teruk, lihat pd org yg lebih teruk dr kita..... Hr ni B telah mengingatkan aku tentang itu.. mgkin aku tlah lupa ttg itu stlah skian lama... Thanks B krana memahami... Mgkin kerana kita sama2 perempuan, jiwa kita lebih mudah tersentuh dan apa yg berlaku.... dan memang susah utk kita membuat org lain fhm dgn keadaan kita.. wpun bukan kita ingin mereka faham, ttp cukuplah skadar mendengar shj.. ;)

Em.. ntahla.. mgkn post aku terlalu bnyk bicara tentang kehidupan... tp, pe boleh buat.. bnda itulah yg slalu bermain di minda dan jiwa ini.....

InsyaAllah.. Allah sentiasa bersama kita... n for B, lets just go with what God has planned for us....

Tawakkal, Redha n Sabar are the best part in human's life... dan tiada pemberian yg lebih hebat yg Allah berikan kepada umatnya melainkan sifat SABAR... bukan harta, rupa dan sbagainya... smoga kita akan sama2 sabar... ;)

5 comments:

  1. yes..you are very fortunate compared to others.
    lack of love in some aspect, but u're rich with love in other aspect.

    ReplyDelete
  2. life?go grab n taste coffee wif ur fren! or reU dale buku muka ko..bru napok kala2 pelangi itu comey..hehehe..yay sabar itu sabri! iza..iza keno ado! hahaha

    ReplyDelete
  3. arasis: thanks a lot dear.. insya Allah.. we pray that Allah will never take away loves from us.. ;)

    ReplyDelete
  4. mosazu: yup..! sabar = sabri.. hehehe.. iza memey keno ado..! sabri pun.. you all my friends..! ;)

    ReplyDelete

What do U think?