Sunday, February 8, 2009

isi mase jap (~_^)

:::::Aku rasa lebih tenang sekarang......~

Hari ni cuti Thaipusam.... Aku baru je lepas susun2 notes utk siapkan assigment Sosiologi persekolahan.... Aku pilih tajuk ,"Guru lelaki lembut dan pondan di sekolah... wajarkah dan implikasi terhadap sosiologi persekolahan"... Wah, gempak tak tajuk aku? hehehe

Em... Smlm aku tetiba aje teringat (dlm erti kata lain rindu la.. haha) kat adik lelaki ku yg bwh aku.. name dia Mohd Zulbahri atau aku n family just panggil dia ayi je... Em, ntahla, aku rasa sejak dia besar2 ni, (skrg dia dah 19 thn), aku mcm kurang beri perhatian la pd dia.... Yelah, budak lelaki yg dah remaja mcm tu, kdg2 dia rimas jugak if kita asyik risau n bimbang pasal dia...

So, aku pun sms la kat adik aku yg sorang tu mlm td.... tnya2 khabar je la... Then, aku ckp la, "teringat lak kak kat ayi.. huhu".. Then, pe yg dia reply?? dia kata, "koya rindu!! hahaha"... (koya=perasan) Em, biarlah koya rindu ke x ke, yg aku tau aku teringat kat dia time tu.. hehehe.. Xpelah, if adik xingat kak, biarlah kak y ingat kat adik... hehe

Ayi ni, aku ingat time kecik2 dulu teman sepermainan aku.. ngan dia la main masak2, doktor2, main sekolah2.. hehe.. mgkin masa tu, aku masih 3 beradik, dan aku sorang je perempuan selain Abe dan Ayi.... Masa umi mengandungkan ayi, aku ingat lg, aku ckp kat umi suh beranak anak perempuan! (masa tu bodoh lg, ingat leh sesuke ati ke nk anak laki or pmpn? hehehe)... Then, kuar2, aku dpt adik lelaki.. Herm, xpelah...

Yg kelakar, ayi ni pernah aku pakaikan baju sekolah aku.... pkaikan lipstik... Tambah2 time tu, maksdara aku (kakza) pun suke ikut angin aku... turut pkaikan ayi lipstik n alat2 solek... baju2 kurung aku... wah, seronok betul.. hehe... Then, smpai la, bila ayi sendiri snyap2, pakai baju sekolah aku n pakai lipstik umi..... Umi tgk mestila terkejut, tp kelakar kan? Tp, nasib baik, bila dah besar, dia menjadi lelaki sejati.. hehe.. if tak, tentu la aku rs bersalah gak.. hihi.. xtaulah, dia ingat lg x if aku citer ni...

Main anak patung pun ngan dia... smpai dia tak leh berenggang ngan "teddy bear" warna pink dia tu dulu... Agak lama gak la dia nk lepaskan bearbear busuk dia tu... umi nk basuh pun dia xbg... tdo, mkn, main, mesti ngan bearbear tu.. hehe... Ada satu hari tu, dia sejukkan bearbear dia dlm peti ais... tp dia lupe dia letak kat mane.. habis kalut satu family tlg carikan.. last2, time umi nk masak, jumpe lak dlm peti sejuk.. huhu... memangla xjumpe, xke xlogik letak teddy bear dlm peti sejuk? hehe

Apa pun, masa dah berlalu.... Adik beradik aku pun, sume dah besar2.. Abe dah 25 thn ni.. yg bongsu pun dah 14 thn skrg... Yg keempat lak dah 16 thn.. huhu... nanti akan tiba, bila sume dah mempunyai keluarga masing2..... huhu~

Em, dah la dulu.. aku nk wat keje lain lak ni..

Bye n cau~~ (^^,)

No comments:

Post a Comment

What do U think?