Sunday, February 15, 2009

Kasih sayang yg tiada tandingan....... (^_^)

Kisah yg menyentuh jiwa ini aku ambil dari email yg di"forward"kan oleh seorang rakan kepadaku.... sama-samalah kita menghayati....

Di satu ketika, seorang bayi siap untuk dilahirkan ke dunia.. Menjelang diturunkan, dia bertanya kepada Tuhan;


"Para malaikat memberitahu bhw esok Engkau akan mengirimkanku ke dunia, tapi bagaimana saya mahu hidup di sana, sedangkan saya kecil dan lemah?"

Tuhan menjawab;

"Aku telah memilih satu malaikat untukmu, ia akan menjaga dan mengasihimu."

"Tapi di syurga saya hanya menyanyi dan tertawa, ini cukup bagi saya untuk bahagia.
." Si bayi bertanya kembali, "dan apa yg dapat saya lakukan jika saya ingin berbicara dengan-Mu?"


Sekali lagi Tuhan menjawab,"Malaikatmu akan mengajarkan bagaimana cara kamu berdoa."


Si bayi masih belum puas. Ia pun bertanya,"Saya mendengar di bumi banyk org yg jahat, siapa yg akan melindungi saya?"


Tuhan pun menjawab,"Malaikatmu akan melindungimu, dengan taruhan jiwa sekalipun!" Si bayi melanjutkan pertanyaan,

"Tapi saya akan bersedih kerana xdapat melihat Engkau lagi.."


Dan Tuhan pun menjawab,"Malaikatmu akan menceritakanmu tentang Aku, dan akan mengajarkan bagaimana agar kamu bisa kembali kepadaKu, walaupun sesungguhnya aku selalu berada di sisimu.."

Saat itu syurga begitu tenangnya, sehingga suara dari bumi terdengar dan sang anak dengan suara lirih bertanya, "Tuhan, jika saya harus pergi sekarang, bisakah Engkau memberitahuku siapakah nama malaikat di rumahku nanti?"


Tuhan menjawab, "Kamu dapat memanggil malaikatmu... IBU.."


::: Kenanglah ibu yg menyayangimu
::: Untuk ibu yg selalu menitiskan air mata di saat aku pergi....
::: Ingatkah engkau, ketika ibumu rela tidur tanpa selimut demi melihatmu tidur nyenyak dengan dua selimut membalut tubuhmu??

::: Ingatkah engkau ketika jemari ibu mengusap lembut kepalamu?.. dan ingatkah engkau ketika air mata menitis dari mata ibumu ketika ia melihat engkau terbaring sakit??
::: Sesekali jenguklah ibumu yg selalu menantikan kepulanganmu di rumah tempat kamu dilahirkan..

::: Kembalilah memohon maaf kepada ibumu yg selalu rindukan senyumanmu..

::: Simpanlah sejenak kesibukan-kesibukan duniawi yg selalu membuatmu lupa untuk pulang.. ::: Segeralah menjenguk ibumu yg berdiri menantimu di depan pintu bahkan sampai malampun kian larut...
::: Jgn biarkan saat-saat yg akan kau rindukan pada masa akan datang.. ketika ibu telah tiada......
::: tak ada lg yg berdiri di depan pintu menyambut kita...
::: Tak ada lagi senyuman indah, tanda bahagia...
::: Yang ada hanyalah kamar yg kosong tiada penghuninya...

::: Yang ada hanyalah baju yg tergantung di almari kamarnya...
::: Tak ada lagi yg menyiapkan sarapan pagi untukmu makan, tak ada lagi yg sanggup merawatmu hingga larut malam sewaktu engkau sakit...
::: Tak ada lagi dan tak akan lagi yg menitiskan air mata mendoakanmu di setiap
hembusan nafasnya..
::: Kembalilah segera.. Peluklah ibu yg menyayangimu...

::: Ciumlah kaki ibu yg selalu merindukanmu, dan berilah yg terbaik di akhir hayatnya...
::: Berdoalah untuk kesihatannya dan rasakanlah pelukan cinta dan kasih sayangnya.. jgn biarkan engkau menyesal di masa akan datang, kembalilah pada ibu yg selalu menyayangimu.....
::: Kenanglah semua- Cinta dan kasih sayangnya...
::: Umi... maafkan aku...
::: Sampai bila pun jasa mu ta
k akan terbalas......

No comments:

Post a Comment

What do U think?