Monday, May 9, 2011

Tik tok tik tok.........

Assalamualaikum..
Hi sume... ;)))

Alhamdulillah segala puji bagi Allah yang mengurniakan segala rezeki kepada hamba-hamba-Nya...
;))

Tik tok tik tok... banyak persiapan sudah dibuat... Cuma, selagi majlis tak berlangsung, selagi itulah rasa kelam kabut dan macam banyak aje lagi yg x siap.... Kadang2, aku jadi buntu apa lagi yg perlu disiapkan... kadang2 rasa tensen sbb xtau apa lagi yg kena buat.... Emm.. nasib baik Encik Tunang sentiasa cool.... sekarang aku mau cuba jd cool macam dia.. hehee

2 minggu cuti semester akhir, mmg aku tak rehat langsung.... sekarang aku di penang kembali sebelum aku pulang untuk majlis penuh bermakna dalam hidupku.... Ya Allah berilah aku kekuatan..... Permudahkanlah segala-galanya, dengan redha Mu ya Allah....

Dalam masa ni, aku ingin fokuskan terhadap persiapan diri aku pulak... Sudah bersediakah aku untuk menjadi seorang isteri? Herm... Ya Allah, berilah aku petunjuk dan Kekuatan.... Semoga permulaan kepada rumah tangga kami ini penuh keberkatan dan menjadi satu titik permulaan untuk sebuah kebahagiaan abadi, iaitu kebahagiaan akhirat...

Aku mengumpul kekuatan... Aku tahu persediaan mental dan fizikal sangat penting.... insya Allah, everything will be fine, itu kata Encik Tunang... Nanti, rutin harianku sememangnya akan berubah... akan ada satu tanggungjawab yang amat besar untukku... persoalannya,,, mampukah aku?? Ya Allah, aku mohon kekuatan dan permudahkanlah segala urusan... Engkau bimbinglah aku dan berilah aku petunjuk agar aku dapat menjadi isteri yang solehah buat suamiku nanti....

Ya Allah... kebahagiaan ku adalah dengan izin-Mu... terima kasih Ya Allah....

No comments:

Post a Comment

What do U think?