Thursday, August 5, 2010

m.o.n.o.l.o.G. 2

Assalamualaikum..
hi..

post kedua utk hari ni.. rajin plak Layyinul Sutera mencoret sesuatu hari ini.. ;)

walaupun ianya pasti.. namun xsemestinya pasti.. yg pasti belum tentu lagi tertulis pada qada' dan qadar.. betapa lemahnya kita..

kita selalu mengharapkan.. harapan kita menjadi pasti.. namun ia sebenarnya tak pasti juga.. sehinggalah sesuatu itu betul2 terjadi... sebab itu ada yg berkata, jangan terlalu berharap pada sesuatu yg belum pasti menjadi hak milik kita..

Para pembaca blog Layyinul Sutera yang dikasihi..
memang di dunia ini x ada satu pun hak milik kita.. sume kepunyaan Tuhan.. Allah.. Jadi, Allah berhak untuk memberi dan menarik balik sesuatu nikmat yang diberi...

sebenarnya.. agak risau.. jika nikmat yang selama ini kita nikmati, tiba2 ditarik oleh Allah... tentunya ia sangat menduga... apa yang boleh kita buat... sentiasa berdoa.. bersyukur.. dan menjaga segala nikmat2 dengan baik...

Oh.. sungguh aku x mahu menjadi hamba yang berpaling dari redha-Nya.. Namun slalu sahaja tersungkur.. menyebabkan hati dan jiwa ini jauh dari-Mu... Sesuatu yang amat aku risaukan.. nikmat kebahagiaan yang aku kecapi sekarang akan ditarik balik oleh-Nya..

Sesungguhnya.. aku tidak tahu apakah nikmat ini untuk menguji? Ya Allah.. jika ia untuk menguji, aku amat risau, apakah mampu aku melaluinya...

betapa lemahnya diri ini.... memang... hidup ini terlalu bergantung kepada-Mu... Engkau yang kurniakan semua ini...

Ya Allah.. kekalkanlah kebahagiaan dalam hati ini~~

No comments:

Post a Comment

What do U think?